Ступені порівняння прикметників в німецькій мові
Прикметники в німецькій мові — самостійна частина, яка відповідає на питання «який?», «котрий».
Як частина мови німецький прикметник поєднує:
- семантичну роль — має якісні та інші властивості;
- синтаксичну роль в реченні;
- морфологічну роль — наявність категорії граматики.
Найбільшу групу складають саме якісні прикметники, які виражають ознаки предмета, що можуть виявлятися більшою або меншою мірою: цікавий-цікавіший-найцікавіший.
Ступені порівняння прикметників в німецькій та приклади
В німецькій мові, як і в українській, існує 3 ступені порівняння прикметників. Positiv — ця форма вказує на якість предмета у первісній формі (гарний, високий, сильний). Ці прикметники пристосовуються тільки під ряд іменника та не потребують змін у формі, а пишуться так, як і в словнику.
Komparativ — порівняльна форма прикметників. Цей ступінь вказує на якості предмета, які проявляються в більшій чи меншій мірі, ніж в іншому предметі, тобто вони порівнюються один з одним. (Моє яблуко смачніше, ніж твоє). Щоб побудувати порівняльний ступінь, потрібно додати до прикметника суфікс -er.
- schön — schöner (гарний-гарніший);
- schnell — schneller (швидкий-швидший);
- groß — größer (великий-більший);
- alt — älter (старий-старіший).
У випадку з односкладними прикметниками (це ті, у яких лише одна голосна), додається умлаут до тих літер, до яких це доречно, а саме: a, o, u:
- jung — jünger;
- oft — öfter;
- alt — älter.
У тих прикметниках, які закінчуються на -en, -el, -er, літера e в Komparativ випадає:
- dunkel — dunkler;
- sauer — saurer;
- trocken — trockner.
Порівняльний ступінь також часто використовують із союзом als (ніж/за): Er ist größer als mich — Він більший за мене.
Якщо мова йде про предмет, який наділений тією ж властивістю, що й інший, потрібно використовувати структуру gleich so або genauso… +… wie. У цьому випадку прикметник буде у формі Positive, тобто ніяк не змінений: Mein Haus ist so groß wie deins — Мій дім такий же великий, як і твій.
Найвищий ступінь порівняння прикметників, який є в німецькій мові — це Superlativ. Він вказує на те, що предмет володіє винятковою якістю, якої немає в інших подібних предметів. Для його утворення перед приголосними потрібно поставити частку am, а до самого приголосного додати суфікс -sten:
- schnell — am schnellsten;
- jung — am jüngsten.
До односкладних приголосних додається умлаут в кореневу голосну:
- jung — am jüngsten;
- alt — am ältesten;
- oft — am öftesten.
У випадку, якщо прикметник має закінчення -s; -ß; -st; -t; -tz; -z; -x, то у суфіксі -sten з’являється додаткова e:
- am öftesten;
- am ältesten.
Звичайно, не потрібно запам’ятовувати всі закінчення. Найперше варто орієнтуватися на звучання приголосного. Існують слова, які не підпадають під правило, їх потрібно просто запам’ятати.
Порівняння прикметників в німецькій мові за ступенями — приклад таблиці виключень:
Positiv |
Komparativ |
Superlativ |
gut |
besser |
аm besten |
gern(e) |
lieber |
am liebsten |
viel |
mehl |
am meisten |
hoch |
höher |
am höchsten |
nah |
näher |
am nächsten |
bald |
eher |
am ehesten |
Однак є деякі односкладні прикметники, у яких умлаут все ж не додається:
- klar — klarer — am klarsten (ясно — ясніше — найясніше);
- klein — kleiner — am kleinsten (маленький — менший — найменший).
Також умлаути не додаються у прикметники з au в корені:
- laul — lauler — am laulsten (лінивий — лінивіший — найлінивіший);
- frisch — frischer — am frischesten (свіжий — свіжіший — найсвіжіший).
Ще одним важливим моментом, який треба зазначити, є місце прикметника у реченні. Якщо він стоїть праворуч від іменника, прикметник не змінює форму:
- Der Bus ist schnell — автобус швидкий;
- Das Gebäude ist houch — будівля висока;
- Das Baum ist junger — дерево молоде.
Якщо ж прикметник розташований зліва від іменника, то до нього додається закінчення: Der ist ein schnelles Bus — Це швидкий автобус.
Як вправи допоможуть освоїти ступені порівняння прикметників в німецькій мові?
Для того, щоб краще засвоїти тему ступенів порівняння прикметників в німецькій мові, варто закріпити вивчений матеріал вправами. Для цього, спираючись на правила, підставте подані прикметники на місця у правильній формі.
- Klaus ist _ als ich. (schnell)
- Mein Tee ist nicht so _ wie deiner. (süß)
- Martin trinkt am _ Apfelsaft. (oft)
- Du bist _ als Tobias. (groß)
- Elvira hat genauso _ Freizeit wie ihr Bruder. (viel)
- Meine Mathelehrerin ist am _. (gut)
- Meine Oma ist _ so wie meine Opa. (alt)
- Heute ist es _ als gastern. (kalt)
- Am _ essen wir Pizza. (gern)
- Die Tomaten sind _ als die Karotten. (frisch)
Після виконання ви можете звіритися з відповідями. Пам’ятайте, чим більше ви вчите та практикуєтеся, тим швидше досягнете мети!
Познайомимось, визначимо рівень володіння мовою та покажемо, як проходить навчання
проходять заняття
🎓 Розповімо про навчання, викладачів, графік та оплату
👩🏫 Призначимо безкоштовний пробний урок
З питань корпоративного навчання зв’яжіться з нами по email
direktor@oratorica.com.ua